Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Strategia biznesu

Burzliwa historia gospodarcza lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych wywołała silny wzrost zainteresowania czynnikami, które mają wpływ na rozwój działalności gospodarczej przedsiębiorstwa. Możliwości starych modeli i obowiązujących przekonań okazały się dużo mniejsze aniżeli poprzednio sądzono. Wiele podejść, które zostały opracowane w okresie szczytu sławy technokracji planistycznej, po prostu musiały być wyrzucone do śmietnika. Zainteresowanie gospodarką zasobami ustąpiło miejsca trosce o klienta oraz skupieniu uwagi na strukturze jego potrzeb. Sprawy te uznano za punkt wyjścia jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Odkryto wtedy również, iż czynniki trudno uchwytne, nie dające się ująć we wzory matematyczne, odgrywają zasadniczą rolę w rozwoju przedsiębiorstw i ich działalności.

W sytuacji, gdy konieczna jest nowa wiedza, która musi zastąpić starą, już bezużyteczną, obserwuje się powstawanie wielu nowych koncepcji, modeli i pojęć. Często są one formułowane tylko w zarysie. Dekada, która minęła, stanowi podręcznikowy przykład poszukiwania nowych modeli oraz licytowania się w nowych i niezbyt precyzyjnie zdefiniowanych terminach. Parodyści nazywają to „łajnem przedsiębiorstw”, ale epitetem tym powinno się obdarzyć sposób, w jaki te terminy są używane, a nie same koncepcje jako takie. Można je również rozpatrywać jako wyraz niewiedzy osób z zewnątrz co do dokładnego znaczenia używanych terminów. Jeżeli ktoś mówi o „integracji pionowej” lub o potrzebie „postawienia barier utrudniających wejście na rynek”, to te sformułowania są traktowane przez osoby niewtajemniczone jako rozsnucie zasłony dymnej po to, aby uniknąć dyskusji o konkretnych sprawach.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.