Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Skuteczne wejście w system dystrybucji cz. II

O szybkim rozwoju firmy świadczyły osiągane przez nią wyniki i pozycja rynkowa. W 1997 r. firma G. Versace zatrudniała blisko 1000 osób. Wartość sprzedaży produktów sięgała blisko 600 min USD, z czego 80% realizowano za granicą. Do tego należy doliczyć prawie drugie tyle z tytułu opłat za sprzedaż licencji i prawa do używania marki Versace.

W roku 1996 firma wykazała zysk netto na poziomie około 50 min USD. Tempo wzrostu zysku netto w stosunku do 1995 r. wyniosło 14%. Na koniec roku 1997 G. Versace przygotowywał się do wprowadzenia swej firmy na giełdę. Jej akcje miały być jednocześnie notowane na giełdzie w Nowym Jorku i w Mediolanie.

G. Versace był od zawsze mocno zainteresowany rynkiem amerykańskim. W 1996 roku na tymże rynku, na V Avenue w Nowym Jorku, otworzył olbrzymią powierzchnię handlową, około 2800 m2, przeznaczoną do sprzedaży artykułów mody. G. Versace miał biura w wieżowcach Manhattanu.

W Miami na Florydzie w 1993 r. Versace otworzy! także pierwszy z serii 200 butików pod marką Jeans Couture. Celem firmy było w ciągu nadchodzących trzech lat (1998-2000) podwojenie obrotów.

Swój sukces firma Versace zawdzięczała umiejętnemu powiązaniu koncepcji kreowania marki oraz gamy produktów z niewątpliwymi atutami w dziedzinie systemu dystrybucji. Oferowana przez firmę Versace gama produktów obejmowała, obok artykułów odzieżowych, perfumy, damskie torebki, paski, apaszki, akcesoria mody, biżuterię, okulary, obuwie, artykuły do podróży. Udział odzieży w obrotach firmy sięgał 56%. Analitycy oraz doradcy zakładali w przyszłości utrzymanie tego wskaźnika na tym poziomie. Równolegle zakładano silny wzrost sprzedaży perfum i kosmetyków oraz artykułów dekoracyjnych do wyposażenia wnętrz i użytku domowego. Zakładano, iż sprzedaż tych dwóch grup produktów w ciągu nadchodzących trzech lat wzrośnie czterokrotnie.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.