Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Przyciągnąć klienta albo pokonać konkurencję

Ci spośrod kadry kierowniczej korporacji, którzy interesują się teorią gier, mają tendencję do rozpatrywania zarządzania działalnością gospodarczą jako walki między konkurentami. Dla ludzi, którzy myślą w kategoriach walki konkurencyjnej rzeczą naturalną jest dążenie do wykazania, że są lepsi od tych, których uważają za swych rywali. Bez odpowiedzi pozostaje jednak pytanie, czy pokonanie konkurencji może być uważane za najbardziej skuteczny cel. Prawdopodobnie bardziej efektywnym celem byłoby zaskarbienie sobie życzliwości klientów. Ubocznym rezultatem przyjęcia takiego celu jest stworzenie warunków pozwalających odnieść zwycięstwo nad konkurentami. Jednakże czy istniał kiedykolwiek ktoś, kto uruchamiał działalność gospodarczą w celu walki z konkurentami.

Osoba pnąca się po szczeblach kariery robi postępy w działalności gospodarczej, rozpychając się łokciami i wymanewrowując swoich kolegów. Podobnie – kierownicy, którzy poświęcili się teorii gier, uważają, że miarą sukcesu jest upadek konkurentów. Zamiast piąć się po szczeblach kariery można wykazać swą kompetencję i sumienność, co pozwoli zyskać szacunek innych. Kierownik przedsiębiorstwa dobrze obsługujący swych klientów może przekonać ich, że bardziej zasługuje na szacunek niż konkurenci.

Osoba pnąca się po szczeblach kariery zużywa energię na walkę z tymi, którzy z nim współzawodniczą w uzyskaniu awansu w przedsiębiorstwie. Podobnie niektórzy przedstawiciele kadry kierowniczej korporacji koncentrują swą uwagę nie na obsłudze klientów, ale na walce z konkurentami. Oczywiście, należy przedsięwziąć racjonalne i uzasadnione środki w odniesieniu do konkurentów, jednakże nie mogą one i nie powinny stać się punktem ogniskującym uwagę. (Patrz następujące hasła w części słownikowej książki: KLIENCI, CELE i WIZJE, RYNEK i MOTYWACJA).

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.