Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Protektorat a patronat

Protektorat jest to całość działań skierowanych na powiązanie w świadomości odbiorców marki firmy lub produktu z wydarzeniami, które firma specjalnie tworzy, a które mają przemożny wpływ na określone grupy społeczne oddziałujące na kształtowanie się popularności i renomy tych produktów. Protektorat może mieć charakter finansowy, gdy polega na bezpośrednim wsparciu materialnym określonych działań lub rzeczowy, gdy dostarcza pewne elementy wyposażenia lub obsługi. Przykładem protektoratu wyłącznego jest np. rajd samochodowy Camel Trophy czy regaty jachtów Liptona.

Patronat polega również na włączaniu się przedsiębiorstwa w organizowane już wydarzenia, przeważnie kulturalne, w celu upowszechnienia swej nazwy lub marki.

Jednak obecność symboli firmy świadczy raczej o aprobacie i zaangażowaniu w działania objęte patronatem, niekoniecznie zaś przekłada się na wsparcie finansowe. Na ogól na patronacie bardziej korzysta sam organizator danego przedsięwzięcia czy wydarzenia aniżeli sam patron. Najczęściej forma ta uważana jest za bardziej subtelne narzędzie komunikacji aniżeli sponsoring.

Niekiedy do tych czterech narzędzi komunikacyjnych PR bywa również zaliczany partenariat jako pewien rodzaj więzi łączących dwie lub więcej stron, np. przedsiębiorstwo i jego dostawców. Więzi te opierają się na oficjalnie zawartym porozumieniu i czerpią z niego zyski. W praktyce termin ten często ujmuje całość działań opartych na różnych narzędziach komunikacyjnych, np. partenariat miast.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.