Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Kształtowanie globalnego wizerunku firmy

Marka batonów czekoladowych KIT KAT pojawiła się we Francji w roku 1969 r. i od tego czasu powoli ale systematycznie zwiększała swój udział w rynku batoników. W1992 r. sprzedaż batoników osiągnęła wartość 2,3 min FE

Od 1991 r., po dwóch latach bardzo dynamicznego wzrostu, sprzedaż na rynku batoników czekoladowych zaczęła się zmniejszać. KIT KAT był zaś jedną z niewielu marek, która notowała systematyczny wzrost udziału w rynku i zajmowała na nim 8 pozycję.

W tej sytuacji właściciel marki, koncern Nestlé Rowntree, pozytywnie oceniając potencjał wzrostu marki, zdecydował się uznać KIT KAT za jedną z podstawowych marek grupy we Francji i przeprowadzić nową kampanię komunikacyjną, która nadałaby marce nowy wizerunek, zgodny z jej wizerunkiem międzynarodowym, i zdynamizowałaby jej wzrost na rynku francuskim.

Główni konkurenci. Rynek batoników czekoladowych podzieliły między siebie cztery międzynarodowe koncerny – Mars, Nestlé Rowntree, Jacobs Suchard oraz Ferrero. Mars był zdecydowanym liderem na rynku, posiadający 49,3% udziału dzięki takim markom jak: Mars, Twix, Bounty, Balisto, Snickers oraz Milky Way.

Z kolei Nestlé Rowntree posiadał 30,6% udziału w rynku, ale w przeciwieństwie do Marsa, odnotowywał systematyczny wzrost udziału w rynku takich swoich marek jak KIT KAT, Lion oraz Inca.

Koncern Jacobs Suchard kontrolował 10,3% rynku, ale udział jego dwóch podstawowych marek – Lila Pause i Nussini znacząco obniży! się w ciągu ostatnich dwóch lat.

Ostatni z liczących się koncernów na rynku Ferrero miał 5,9% udziału w rynku, ale jego marki Kondre Bueno oraz Kinder Country cechowała najwyższa dynamika wzrostu sprzedaży.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.