Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

INTEGRACJA PIONOWA CZ. II

W miarę upływu czasu wady integracji pionowej prowadzonej na szeroką skalę stawały się coraz bardziej oczywiste. Integracja pionowa o dużej skali jest problemem sprawiającym trudności Michaiłowi Gorbaczowowi urzędującemu na Kremlu1’, jak i dyrektorom firmy General Motors z Detroit ’. Spośród wszystkich światowych producentów samochodów korporacja GM jest najbardziej pionowo zintegrowana. Własne wyroby i usługi stanowią około sześćdziesięciu pięciu procent wartości gotowego samochodu wyprodukowanego przez GM. Przekładnie główne, skrzynie biegów oraz silniki są wytwarzane we własnych zakładach GM. W wyniku tak prowadzonej działalności zaczęto żywić nadmierne zaufanie do korzyści skali. Doprowadziło to do kilku procesów sądowych wytoczonych GM przez klientów, którzy nabyli samochody marki Buick tylko po to, aby stwierdzić, że pod maską ich samochodów są ukryte silniki marki Chevrolet. Nabywcy nie byli gotowi zaakceptować silników marki Chevrolet w samochodach marki Buick. Korporacja GM znalazła się w takiej sytuacji dlatego, że zdecydowała się poświęcić wymóg różnicowania swych wyrobów na ołtarzu racjonalnej produkcji. W wyniku ucierpiała wartość postrzegana przez klientów, a wraz z nią udziały firmy w rynku.

Z prowadzonych rozważań można wysunąć ogólny wniosek, że transakcje rynkowe są dużo bardziej efektywne od operacji realizowanych w obrębie samego przedsiębiorstwa. Przychylając się do tego wniosku, przedsiębiorstwa zmniejszają liczność swego personelu. Stwierdzają bowiem, że mogą się skuteczniej rozwijać oraz zwiększać swą produktywność korzystając z usług jednostek zewnętrznych. Organizacje, które mają charakter centralistyczny, wykazują tendencję do niewłaściwego lokowania zaufania w swych własnych możliwościach. Wyrazem tego jest dążenie do wykonywania wszystkich zadań samemu.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.