Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Integracja funkcji sprzedaży

Wcześniej czy później, po licznych konfliktach, większość przedsiębiorstw dochodzi do wniosku, iż niezbędna jest integracja funkcji sprzedaży w ramach kompleksowej koncepcji marketingu. Takie podejście wynika ze zrozumienia faktu, iż sprzedaż, choć często uznawana za jeden z najważniejszych elementów taktyki i strategii, jest jednak tylko jednym z wielu środków służących realizacji planu marketingowego. W rezultacie stanowisko dyrektora do spraw sprzedaży znajduje się często w zagrożeniu. Niektórzy dyrektorzy do spraw sprzedaży przewidują taką ewolucję i starają się odpowiednio wcześniej przechwycić dla siebie stanowisko dyrektora do spraw marketingu, by już w tej nowej funkcji wystąpić w nowej strukturze.

Przy takim rozwiązaniu elementy strategiczne (planistyczne) oraz operacyjne (taktyczne) są koordynowane przez jedną osobę. Gwarantuje to znacznie większą spójność podejmowanych działań. Na tym etapie zauważalna jest również ewolucja w myśleniu o firmie. Pytanie: „co możemy produkować i jak możemy to sprzedawać?” zostaje zastąpione pytaniem: „co możemy sprzedać i jak możemy to wyprodukować?”

Przestrojenie roli przedsiębiorstwa pod kątem obsługiwanego rynku, a nie pod kątem strumienia produkcji, pozwala jednocześnie przeformulować koncepcję struktury działu sprzedaży, który ma przecież być łącznikiem pomiędzy przedsiębiorstwem a klientami. Ten rodzaj struktury nie pozwala przekazać nikomu innemu, poza dyrektorem do spraw marketingu, pełnej odpowiedzialności za zyski firmy. Tylko dyrektor ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszystkie aspekty polityki marketingowej decydujące o wielkości zysku firmy.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.