Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Firma produkująca odzież dla młodzieży

Pierwszy dotyczy firmy produkującej odzież dla młodzieży. Jest to firma dobrze znająca swój rynek i zajmująca na nim ugruntowaną pozycję. Otóż może ona rozpocząć produkcję np. płyt lub odzieży sportowej albo wydawnictw młodzieżowych. Uzasadnieniem dla tego typu dywersyfikacji jest zawsze dobra znajomość gustów i upodobań rynku, w tym przypadku młodzieżowego. Najtrudniej jest poznać odbiorcę i zdobyć jego zaufanie, problemy techniczne lub organizacyjne można rozwiązać znacznie prościej.

Z kolei wspomniana już uprzednio firma francuska Rossignol, w latach 1970-1980 pierwszy producent nart alpejskich na tamtym rynku, w 1975 r. zaproponowała swym klientom – narciarzom także rakiety tenisowe. Zasugerowano się francuskimi badaniami ankietowymi, z których wynikało, że 80% osób uprawiających zimą narciarstwo alpejskie gra latem w tenisa. W firmie założono, iż jej kapitałem jest lojalna klientela, przywiązana do znaku firmowego Rossingnol. Ten kierunek różnicowania przedmiotu działalności okazał się jednak nietrafny, mimo iż marketingowo był w pełni słuszny. O sukcesie strategii decydują bowiem bardzo różne czynniki, w tym poziom konkurencji rynkowej. Obrana orientacja była jednak bardzo obiecująca.

O końcowym sukcesie strategii dywersyfikacji decyduje zawsze opisany wyżej efekt synergii, czyli „wzmocnień” między różnymi elementami. Należy więc tak dobierać kierunek dywersyfikacji, aby gwarantował on firmie największe wzmocnienia bądź to na podstawie technologii, bądź marketingu, albo też posiadanej klienteli. Wzmocnienie takie można porównać do swoistej trampoliny, która ma zagwarantować pewną przewagę nad konkurencją.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.