Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Firma General Motors – dalszy opis

Zmienna, opisująca wartość, jest bardziej złożona aniżeli wydaje się to na pierwszy rzut oka. Wartość postrzegana przez klientów jest określona przez struktury potrzeb, których charakter może być niezwykle wyrafinowany.

Tylko około dwudziestu procent wszystkich zakupów komputerów osobistych może być uzasadnione racjonalnym rachunkiem nakładów i wyników. Prawie w osiemdziesięciu procentach przypadków o zakupie decydują motywy pozaracjonalne – tak wynika w przeglądu dokonanego przez firmę Apple Computers w Stanach Zjednoczonych. Przedsiębiorstwo, które miało dużą partię komputerów osobistych zalegających magazyny, zmieniło ich obudowy tak, aby bardziej przyciągały wzrok i podwyższyło znacznie cenę, po czym już wkrótce wyprzedało cały zapas.

Struktura potrzeb, która stanowi podstawę zakupu komputerów osobistych, sprowadza sie często do chęci zademonstrowania osiągnięcia sukcesu zawodowego. Jeśli chodzi o zaspokojenie tej właśnie potrzeby, to należy podkreślić, że komputery osobiste współzawodniczą tu z samochodami mającymi turbodoładowanie, telefonami instalowanymi w samochodach oraz ubiorami projektowanymi przez dom mody Armani.

Osobom, którym wpojono w szkole nawyk racjonalnego myślenia, ciężko jest zrozumieć te trudne do uchwycenia składowe zmiennej opisującej wartość: być może jednak stanowią one najbardziej istotne elementy umiejętności prowadzenia interesów.

Trudność, która powstaje przy próbie holistycznego ujęcia działalności gospodarczej obejmującego zrozumienie wartości postrzeganych przez klienta, wynika z faktu, że ujęcie to wymaga innych cech osobistych aniżeli te, które są konieczne, aby realizować racjonalną gospodarkę zasobami. Inteligencja, wykształcenie oraz zdolność do myślenia analitycznego nie wystarczą. Należy mieć także empatię, zdolność do utożsamiania się z drugą osobą. Zainteresowanie potrzebami klientów musi dotyczyć poziomu mikro, trzeba bowiem wyrobić sobie instynktowne zrozumienie ocen wartości, które wpływają na wybór dostawcy przez klienta.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.