Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Dobre przygotowanie do negocjacji

W zależności od istoty celów, negocjacje oscylują między różnymi fazami konfliktu (wojny pozycyjne, odmowy, groźby) i fazami porozumienia (otwarcie, zaangażowanie się, zobowiązanie się do czegoś, ustępstwa). W trakcie tych wahadłowych ruchów istotne znaczenie mają osobowości partnerów negocjacji. Ludzie częściej reagują w zależności od ich doświadczeń osobistych, niepokojów i pragnień, krótko mówiąc od ich struktury psychicznej, niż na podstawie poznanych metod racjonalnych.

Dobrzy negocjatorzy mają dwie uzupełniające się cechy: duże umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi i doskonałe przygotowanie do negocjacji. Umiejętności sprawnego prowadzenia dyskusji są na ogół znane, chociaż myli się je jeszcze trochę z wykrętami i udawaniem, manipulacją lub „mową trawą”. Można być jednak zrozumiałym, precyzyjnym i mimo to dobrym negocjatorem. Inaczej mówiąc zdecydowanie i niezłomność w sporach powinny iść w parze z poszanowaniem i kulturalnym traktowaniem partnera dialogu.

W mniejszym niestety stopniu uznaje się ważność dobrego przygotowania negocjacji. W każdym razie dostrzega się korzyści z informacji wstępnych. Rozszerzają one płaszczyznę rozmów i ułatwiają zrozumienie, pozwalają wzbogacić paletę możliwych rozwiązań, wskazać nowe szanse oraz przygotować argumentację. Dlatego właśnie system informacji ma fundamentalne znaczenie dla kierownictwa przedsiębiorstwa ds. zasobów ludzkich, które musi stale negocjować miejsce człowieka w organizacji.

Przedsiębiorstwa i ich otoczenie odczuwają już skutki otwarcia europejskiego. Pole oddziaływania tego procesu obejmuje wiele dziedzin: prawo, normy i sposoby regulacji, zmiany w sferze zatrudnienia oraz potrzeby w zakresie liczby i kompetencji pracowników, politykę społeczną przedsiębiorstw, przekształcenia związków zawodowych i ich konsekwencje.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.