Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

CZYM WIĘC JEST MARKETING? CZ. II

Można powiedzieć, że głównym celem przedsiębiorstwa jest sprzedaż wytworzonych produktów pozwalająca realizować zysk. W gospodarce rynkowej nie jest to możliwe bez marketingu, tzn. bez poszukiwania jak największej zbieżności między podażą i popytem.

W związku z tym menedżer musi sobie zawsze stawiać zasadnicze pytania: Kto potrzebuje mojego produktu? Jaki jest charakter tych potrzeb? Jakie są atuty mojej firmy?

Od tych pytań zaczyna się dla menedżera poszukiwanie odpowiedniej strategii… Gdyby nam wypadło określić jednym słowem, co jest przedmiotem stałej troski szefa przedsiębiorstwa, to bez wahania należałoby powiedzieć: pieniądze niezbędne do dobrego funkcjonowania firmy. Ich zdobycie nie przedstawiałoby wcale lub prawie wcale problemu, gdyby nie istniała konkurencja. Tak było w Polsce przez ponad pół wieku!

Polskie przedsiębiorstwa dopiero teraz odkrywają wymogi konkurencji. Menedżer musi sobie więc uświadomić, że prowadzi ona do dwóch zasadniczych ograniczeń: po pierwsze – nie pozwala firmie ustalać arbitralnie cen, a więc określać poziomu dochodów, po drugie – odbiera jej swobodę decydowania o równowadze budżetu firmy, a przecież równowaga ta jest dla przedsiębiorstwa warunkiem sine qua non jego egzystencji i przetrwania.

Dlatego właśnie, jak sygnalizowaliśmy wcześniej, wypracowanie odpowiedniej strategii staje się wręcz nakazem. Musi ona uwzględniać trzy elementy: całkowite opanowanie technologii, optymalizację zasobów ludzkich oraz doskonałe wykorzystanie otoczenia gospodarczego.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.