Szukasz gotowych spółek zoo do rejestracji (założenia) spółki w Warszawie? Na sprzedaż setki spółek!

Czym jest mecenat

Mecenat to wszelkie działania przedsiębiorstwa, których celem nie jest promocja produktów czy usług, lecz upowszechnianie obrazu firmy jako „obywatela” środowiska, w jakim działa, „aktora” życia społecznego, a nie tylko jako centrum zysków, miejsce konfliktów czy pewna materialna całość. Jest to rodzaj działań polegających na tworzeniu pewnych wydarzeń, a nie tylko dostosowywaniu się do istniejących realiów. Przedsiębiorstwo pragnie w ten sposób zintegrować się ze środowiskiem, aby zapewnić niezbędne poparcie dla swojego wzrostu i uznania go nie tylko jako instytucji ale i społeczności lokalnej. Możemy wyróżnić kilka form mecenatu – dobroczynny, zobowiązujący i zamierzony.

W tabeli 20 prezentujemy zestawienie trzech form mecenatu pokazanych poprzez pryzmat celów, jakie firma chce osiągnąć i rodzaju komunikacji przez nią zastosowanej w stosunku do otoczenia.

Sponsoring to bez wątpienia działanie najbardziej znane i najczęściej stosowane w komunikacji. Tym terminem określa się działania przedsiębiorstwa zmierzające do podniesienia lub wytworzenia w świadomości odbiorców wartości swojej marki poprzez wyłączne finansowanie lub współfinansowanie pewnych wydarzeń już istniejących, najczęściej sportowych. W ramach tych imprez sponsor ma prawo umieszczać logo swoich produktów, nazwę przedsiębiorstwa lub markę na wszystkich powierzchniach reklamowych, jakie ma do dyspozycji osoba/instytucja sponsorowana.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.